autor pracy:
Jesus


data zamieszczenia: lata temu
inne prace autora:
    losowe inne prace z tej kategorii:
    Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się. Po pierwsze
    podaj swój nick:
    WARHAMMER+profesja | WARHAMMER | profesja
    Strażnik bramy
    Opis profesji:
    Niegdyś krasnoludzkie imperium rozciągało się na setki kilometrów, łącząc dziesiątkami podziemnych tuneli wszystkie twierdze i osady. Grypy górników kuło je wśród skał przez pokolenia. Obecnie, gdy rasa ta przeżywa już swój zmierzch, większość spośród tych przejść została opuszczona. Z czasem zasiedliły je różnorakie istoty, gobliny połączyły je ze swoją siecią tuneli, do tego dodać należy skaveny i reptilliony, i już mamy ogólny obraz tych tuneli - niezwykle niebezpiecznych i nieprzyjaznych miejsc. Krasnoludy są już zbyt mało liczebną rasą, aby starać się wytrzebić plugastwo ze swoich dawnych siedzib. Zamiast tego w ważniejszych miejscach, takich jak główne korytarze łączące twierdze, czy skrzyżowania takich chodników, postawiono dobrze strzeżone, solidne, wykonane z kamienia lub z drewna obitego miedziana blachą wrota. Mają one bronić przejścia w tych newralgicznych miejscach, wstrzymując dostęp złym istotom i ogradzając je od zamieszkanych jeszcze przez krasnoludy chodników.

    Strzeżenie takiej bramy jest zajęciem bardzo niebezpiecznym. W przypadku napaści przeważających sił wroga, a zdarza się tak od czasu do czasu, kiedy to orki lub gobliny starają się wykurzyć krasnoludy ze swych siedzib, strażnicy bronią przejścia do ostatka. Jedynie jeden goniec zostaje wysłany do najbliższe fortecy w celu powiadomienia o napadzie. Gdy nadchodzi odsiecz, przeważnie nie ma już kogo ratować. Liczy się jednak to, że przeciwnik nie został dopuszczony do twierdzy. Jeżeli zostają jakieś ciała, transportuje się je do świątyni w celu odprawienia modłów i pochówku. W innym wypadku ceremonie są jedynie symboliczne.

    Nie można powiedzieć, aby strażnik bramy miał przed sobą błyskotliwą karierę. Każdy wie, że w końcu czeka na niego śmierć w walce i nikła szansa na zbożny pochówek. Dlatego wojownicy ci traktowani są przez inne krasnoludy z wielkim szacunkiem. Giną oni dla ochrony siedzib swych rodzin i klanów. Ci jednak, którzy przeżyją dość czasu na odosobnionym posterunku, zyskują niezrównane umiejętności. Ich ciosy prawie zawsze sięgają celu, są zabójcze i nie do powstrzymania. Z czasem zyskują sławę obrońców krasnoludzkiego imperium i wszelkie należne im honory.

    Obecnie wysunięte posterunki krasnoludów są coraz rzadszym zjawiskiem. Bynajmniej nie dlatego, że zagrożenie minęło - wręcz przeciwnie. Po prostu przeciwnicy są tak liczebni, że pojedyncze bramy forsują bez problemu, a małe grupki obrońców są masakrowane. Tak więc profesja ta odchodzi powoli niepamięć, a jedynie wśród najsilniejszych krasnoludzkich twierdz spotyka się jeszcze jej wykonawców. Do tego jest ona bardziej symboliczna niż naprawdę użyteczna, chociaż niebezpieczeństwo jest nadal takie samo, a nawet większe.

    Poziom socjalny:
    +2 w przypadku relacji z krasnoludami, 0 w kontaktach z innymi rasami.

    Schemat rozwoju:

    SzWWUSSWtŻywIAZrCPIntOpSWOgd
    -+30-+1+1+6+10+1-+10-+20+20-


    Umiejętności:
    Broń specjalna - dwuręczna (młot)
    Celny cios
    Silny cios
    Uniki
    Wyczucie kierunku

    Przedmioty:
    Młot dwuręczny
    Kolczuga
    Napierśnik i naplecznik
    Rękawice
    Hełm

    Profesje wejściowe:
    Wojownik podziemny

    Profesje wyjściowe:
    Kapitan najemników
    Szampierz

    Ten tekst dostalismy od:
    www.exoduswfrp.prv.pl

    Jesus


    KOMENTARZE:

    Tylda (~) oznacza podpis osoby niezarejestrowanej.


    2006-08-01 11:17    IP: brak danych


    Bardzo ciekawa profesja, chociaż bardziej widzi mi się jako taka dla BN niż BG.
    --
    ~Cado


    2022-05-16 18:35    IP: 37.120.217.243


    Fajny artykuł ale +6 do żywotności?
    --
    ~RODO OBOWIĄZUJE


    DODAJ KOMENTARZ

    Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe

    Podaj swoje imię*:
    Podaj swój adres email:
    Zapisz słownie cyfrę 2*:



    Zawarte tu prace moża wykorzystywać tylko za wyraźną zgodą autorów | Magor 1999-2018 | Idea, gfx & code: Vaticinator | Twoje IP: 3.137.162.63